nio till fem.

Ibland önskar man att man hade ett normalt jobb.
Där man börjar 7 och slutar 4.
Där man får flexa hur fan man vill nästan, och vill du jobba över och tjäna ihop lite extra tid så varsegod.
Man är ledig varje helg.
Man har bara det som är fysikst påfrestande.

Men nej, här jobbar vi dag som kväll.
Du kan inte gå en timme tidigare eller komma en timme senare om det inte passar in med dagens kaos.
Du blir slagen, nypen, kallad fula ord och ordagrant jagad ibland.

Men endå trivs jag.
För det finns fördelar också, jag har underbara arbetskamrater, det kan faktiskt vara lugna stunder, att ett samtal eller lite ompyssling gör dagen för någon.
Det är ganska skönt ibland att få jobba skift och sova ut och sluta tidigt.
Jag får endå sågottsom lägga mitt egna schema så länge jag får ihop mina timmar.

Dags att börja göra sig klar för att jobba tills 21.

Tjing.


Kommentarer
Postat av: DOLLYS

Fin blogg du har :) Hoppas allt är bra med dig?



Lots of love/ www.dollys.se

2010-12-07 @ 20:31:05
URL: http://dollys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0